رسنـ خاطره ها

مشخصات بلاگ
رسنـ خاطره ها

..: بسـم‌ الله الرحمـن الرحیـم :..

غرض،نه نوشتن ترجمه‌ است بر آفتاب و نه-نعوذ بالله-تفسیر برأی کلام خدا. که این سیاهه، به مثابه نجوای یکی از
اهالی زمسـتان است با خردادِ کلام خدا و لاغیـر.

  • http://sound.nasr19.ir/index.php?id=2&mp3=http://setfa.net/images/hcek9qbbcu6t4z1i9bxi.mp3&as=1&ar=1&volume=100
پیوندهای روزانه
سالها بود که اقتصاد ایران از بیماری توزیع ناعادلانه ثروت رنج می برد . یارانه ها منبع اسراف کاری و رانت خواری گروهی خاص می شد و میلیونها نفر زیر خط فقر لبخند می زدند .

 

مقاله نویسان دوم خردادی از رنج  دخترک روستایی گل فروش سر چهار راه می نوشتند و جمعیت های حمایتی مختلف برای انواع آسیب های اجتماعی تشکیل می شدند .....خیران آستین همت بالا می زدند تا زخم کهنه بی عدالتی را درمان کنند اما هیچ دولتی به فکر درمان ریشه های توزیع ناعادلانه ثروت نبود ! زیرا خودشان همین وضع را درست کرده بودند ! پس به جای درمان مشغول تمجید و ستایش عوامل خود بودند !!!!

تا آنکه مردم کسی را انتخاب کردند که دردها را می دانست ! برای اولین بار در دولت نهم این رنج ها دیده شد . تعارف ها برداشته شد. و برای علاج دردها چاره ای اندیشیده شد .
چهارسال تلاش  شبانه روزی برای درمان ریشه ای مشکلات اقتصادی ایران با تمام فراز و نشیب های کمر شکن آن ، بالاخره پارسال در لایحه بودجه تقدیم مجلس شد !
اما دایه های مهربانتر از مادری که همیشه سنگ مردم را به سینه می زنند و بعد در خفا  همان سنگ را به جان مردم می اندازند . نگذاشتند این درمان مصوب شود و بند 31 ناگهان حذف شد ! می گفتند لایحه بیاورید ! در قانون بودجه سالیانه که نمی شود  !
عید امسال وقتی که رهبر در مشهد درباره اصلاح الگوی مصرف سخن گفت همه مردم دانستند تا چه اندازه این مطلب مهم است الا همین چند نفری که اغلب خیلی دیر می فهمند !  سال 88 اصلاح الگوی مصرف نامیده شد تا مردم بدانند کار مهم مجلس امسال تصویب همین قانون هدفمند کردن یارانه هاست که هم ضامن عدالت است و هم باعث جلوگیری از اسرافهای کلان ملی ....
شش ماه گذشت ! شش ماهی که در آن آتش فتنه گری های انتخاباتی همان گروه خاص نیز  باید همزمان به دست دولتمردان زحمتکش خاموش می شد ! اما هنوز فقط نامش سال اصلاح الگوی مصرف بود ! تیم موسوی و خاتمی که در 25 سال مدیریت خود بر کشور همواره جهت های اقتصادی را به سمت افزایش فاصله طبقاتی هدایت کرده بودند چند ماه دیگر هم ، سر ملت را  با فتنه گری های تازه خود گرم کردند !  
اما بالاخره دولت لایحه اش را آورد و تمام توان خود را برای متقاعد کردن نمایندگان بر لزوم اجرای عدالت و پایان دادن به اسراف در جامعه به کار بست !
با بهانه های مختلف شروع بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه ها (نه حذف یارانه ها)، دوبار به تاخیر افتاد ! اما بالاخره دوهفته پیش با وجود  تغییرات گسترده لایحه  دولت در کمیسیون ویژه ی مجلس ، بررسی ها آغاز شد !
اماشروع کار همان و  بهانه گیری های بنی اسرائیلی همان !
 هرچه توانستند دست دولت را بستند از حذف عبارت "حداکثر پنج سال" گرفته تا پیشنهادات یک روزه ای مانند مکلف کردن دولت به پرداخت نقدی به دو دهک که ظاهری آراسته و باطنی غیر قابل اجرا داشت !
آقای توکلی . مصباحی مقدم . مطهری و جمعی دیگر از سنگ اندازان محترم ...هر آنچه خواستند  انجام دادند تا این لایحه  چکش کاری یا به اصطلاح همان کتک کاری شود!!!!
حالا بعد از هشت ماه با اصرار بعضی نمایندگان مصرف در آمدهای لایحه هدفمند کردن یارانه ها موکول به تصویب سالیانه مجلس شد!!! یعنی برگشت به روز اول !!! همان بند 31 که حذف شده بود !!!! اول می گفتند در بودجه که نمی شود لایحه بیاور حالا که لایحه را حسابی تراشیدند می گویند برود در بودجه !!!
ولی این بار با وجود موظف شدن دولت به واقعی کردن نرخ ها در واقع  کشور به  سمت دره بی برنامگی و بی سامانی سوق داده می شود !

به عبارتی می خواهند نرخ ها واقعی شوند مردم فشار را متحمل شوند . دولت بار شماتت و تهمت ناتوانی و گرانی را بردوش بکشد  ولی نتواند این موج را مدیریت کند و  برای بازگرداندن یارانه ها به چرخه اقتصادی کشور دستش بسته باشد و هر سال چند ماه معطل مجلس شود تا او کرا خواهد و میلش به که باشد !!!!

صنایع تولیدی هم به درک ....!!!!با خطر جدی ورشکستگی دست و پنجه نرم کنند و بلاتکلیفی سالیانه ...!پایداری و امنیت سرمایه گذاری همه که هیچ !!!!! زیرا هرسال بسته به سلیقه نمایندگان نحوه هزینه کرد دولت متفاوت خواهد شد ! چند نفر در مجلس بزنند و همه کشور به ساز آنها برقصند و کسی هم جوابگوی مردم نیست بجز همان کسی که همیشه می دود و همیشه متهم است !

امروز صبح ساعت 10/5  رئیس جمهور به صحن علنی مجلس رفت تا متواضعانه و صادقانه به بعضی نمایندگان بگوید
با بستن وزنه سنگین به دست و پای کسی و انداختن او به دریا نمی توان انتظار داشت که  او از ته دریا  مروارید بیاورد!!!!  

لایحه ای تقدیم مجلس شد و لایحه ای در حال بررسی ست

پسرکان پرادو سوار که از شمال تهران می آیند هنوز  دوبس دوبس کنان دارند،خیابان گردی می کنند و دخترکان سر چهار راه که از روستاهای دور می آیند .... هنوز  کودک به کول ، دارند گل می فروشند !

و بعضی ها در مجلس هنوز به دنبال انتقام انتخاباتند!!!

  • سجاد نوروزی

نظرات  (۱)

فکر نمیکنی داری یه ذره زیاده روی میکنی
چرا نظر خواهیات حتما باید تاوید بشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی