رسنـ خاطره ها

مشخصات بلاگ
رسنـ خاطره ها

..: بسـم‌ الله الرحمـن الرحیـم :..

غرض،نه نوشتن ترجمه‌ است بر آفتاب و نه-نعوذ بالله-تفسیر برأی کلام خدا. که این سیاهه، به مثابه نجوای یکی از
اهالی زمسـتان است با خردادِ کلام خدا و لاغیـر.

  • http://sound.nasr19.ir/index.php?id=2&mp3=http://setfa.net/images/hcek9qbbcu6t4z1i9bxi.mp3&as=1&ar=1&volume=100
پیوندهای روزانه

«ویندوز آبی» : آپدیت بزرگئ برای ویندوز 8 در راه است

مایکروسافت برنامه دارد آپدیتی را موسوم به «ویندوز آبی» برای ویندوز 8 منتشر کند تا کاربرانی که از سیستم‌عامل کنونی خود راضی هستند بیش‌تر خوشحال شوند و آن‌هایی که از ویندوز 8 راضی نیستند به آینده امیدوار باشند!

اگرچه ویندوز 8 فقط کمی بیش‌تر از یک ماه است که منتشر شده؛ اما بسیاری منتظرند ببینند مایکروسافت برای آینده نسل جدید سیستم‌عامل خود چه برنامه‌هایی دارد. ویندوز 8 با آمار 40 میلیونی فروش خود در همان ماه اول آغاز بسیار خوبی داشته است؛ اما تعجبی هم نیست که مایکروسافت از همین الآن دارد روی آپدیت‌های بعدی سیستم عاملش کار می‌کند.

شاید شما هم با نام رمزی «ویندوز آبی» (Windows Blue) آشنا باشید. گزارش‌های قبلی در ماه آگوست نشان می‌داد که این پروژه قرار است آپدیت بزرگی برای ویندوز 8 در سال آینده باشد؛ شاید حتی چیزی شبیه به سرویس‌پک یا مثلاً ویندوز 8/1. خبرگزاری Verge امروز گزارش داد که «آبی» قرار است از آن‌چه تصور می‌شد هم بزرگ‌تر باشد: نه فقط آپدیتی برای سیستم‌عامل، بلکه قدمی به سمت روند آپدیت‌های استاندارد سالیانه هم برای ویندوز و هم برای ویندوز فون.

به گزارش سافت‌گذر ؛ آن‌چه در حال حاضر از «ویندوز آبی» می‌دانیم به تغییرات در رابط کاربری ویندوز 8 محدود است؛ اما به نظر می‌رسد «کل پلتفرم» هم با این آپدیت متحول شود.

این آپدیت قرار است برای ویندوز 8 اواسط سال 2013 منتشر شود و شامل «تغییرات در رابط کاربری، کل پلتفرم و حتی قیمت» سیستم‌عامل باشد. بنا به گزارش یک منبع آگاه، تغییرات در رابط کاربری شامل اضافه شدن تنظیمات بیش‌تر برای صفحه استارت است: از جمله آزادی عمل بیش‌تر کاربران در تغییر اندازه کاشی‌ها (در امتداد خطوط صفحه استارت که اولین بار در ویندوز فون 8 معرفی شدند) و همچنین گزینه‌های بیش‌تری برای تغییر در رنگ و تصویر پس‌زمینه صفحه استارت.

نه تنها تقریباً مطمئن هستیم آپدیت «آبی» قرار است قیمت اندکی داشته باشد؛ خبر شاید جالب‌تر این که احتمال دارد مایکروسافت این آپدیت را به شکل رایگان عرضه کند تا همه کاربران به استفاده از آن تشویق شوند. منابع خبرگزاری Verge می‌گویند که قرار است نسخه جدیدی از بسته توسعه نرم‌افزاری (SDK) ویندوز هم با «آبی» منتشر شود و «مایکروسافت دیگر نرم‌افزارهای بر مبنای ویندوز 8 را قبول نخواهد کرد، تا برنامه‌نویسان مجبور شوند نرم‌افزارهای خود را بر مبنای «آبی» بنویسند

به گزارش سافت‌گذر ؛ مایکروسافت فقط برای برنامه‌نویسان برنامه نچیده است؛ «ویندوز آبی» قرار است به سیستم‌عامل همه کاربران هم تبدیل شود.

گفته می‌شود که مایکروسافت می‌خواهد «آبی» را به «سیستم‌عامل بعدی» تبدیل کند «که همه نصبش می‌کنند»؛ هرچند نام «ویندوز 8» هنوز هم باقی خواهد ماند. اولین آپدیت «آبی» همچنین قرار است راه را برای چرخه‌ای از آپدیت‌های سالیانه نیز باز کند. گذشته از «اواسط سال 2013» هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار «آبی» در دست نیست.

  • سجاد نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی