رسنـ خاطره ها

مشخصات بلاگ
رسنـ خاطره ها

..: بسـم‌ الله الرحمـن الرحیـم :..

غرض،نه نوشتن ترجمه‌ است بر آفتاب و نه-نعوذ بالله-تفسیر برأی کلام خدا. که این سیاهه، به مثابه نجوای یکی از
اهالی زمسـتان است با خردادِ کلام خدا و لاغیـر.

  • http://sound.nasr19.ir/index.php?id=2&mp3=http://setfa.net/images/hcek9qbbcu6t4z1i9bxi.mp3&as=1&ar=1&volume=100
پیوندهای روزانه
هوالحکیم

پروژه‌‌ی آژاکس 2
 
حضور گسترده‌‌ی مردم ایران در انتخابات 22 خرداد 1388 برای برگزیدن رئیس دولت دهم جمهوری اسلامی، در نوع خود کم‌‌سابقه و اکنون موجب فخر جامعه‌‌ی ایرانی است. اما به دلیل برخی مسایل و پاره‌‌ای اعتراضات، همگان شاهد تلاش آن دسته از بیگانگان برای مصادره و تبدیل این حرکت عظیم به ضد کارکرد خود هستند، که در یک قرن اخیر بیشترین دشمنی را با مردم ایران اعمال نموده‌‌اند.

کشورهای آمریکا و انگلیس، با برنامه‌‌ریزی قبلی برای انتخابات جمهوری دهم، و با قید تابستان داغ 1388 تهران،طرح کودتای مخملی را در قالب پروژه‌‌ی آژاکس 2، در دو سطح عملیاتی و استراتژیکی برآورد، و از روزهای قبل از برگزاری انتخابات، آغاز نموده‌‌اند، و اکنون دولت آمریکا با صحنه‌‌گردانی انگلیس در ایران، با تمام توان در حال دامن زدن به تنش و تشنج در کشور بوده و فازهای متعدد توطئه‌‌ی مزبور علیه مردم ایران را بر پایه‌‌ی اشتباهات جناح‌‌های سیاسی و غفلت نهادهای رسمی کشور، به اجرا در می‌‌آورد.
برای نمونه، بنابر گزارش منتشر شده در روزهای اخیر از سوی مرکز سابان The Saban Center at the Brookings Institution ، ایالات متحده، با بررسی سناریوهای مختلف علیه ایران، در کنار گزینه‌‌های مطرح دیپلماتیک و نظامی، موضوع تغییر حکومت در ایران را از طریق کودتای مخملی، با ایجاد اغتشاش و هدایت آن توسط اپوزیسیون، تا مرحله‌‌ی فروپاشی، و سپس حمله‌‌ی نظامی و اشغال کشور، در شرایط فعلی مناسب‌‌ترین گزینه تشخیص داده است.
مرکز سابان که توسط میلیاردر صهیونیست حیم سابان(Haim Saban) راه‌‌اندازی شده است وابسته به انستیتو بروکینگز است. انستیتو بروکینگز همان نقشی را در تصمیم‌‌سازی استراتژیک برای حزب دموکرات به ریاست جمهوری اباما ایفا می‌‌کند، که انستیتو امریکن اینترپرایز برای دولت جمهوری خواهان به رهبری بوش ایفا می‌‌نمود.
lمن، بر آن نیست که برآورد آمریکا را از حیث تحقق کودتای مخملی و فروپاشی، امکان سنجی نموده، و نفیاً یا اثباتاً تأیید یا رد نمایم. اما خود را ملزم می‌‌دانم تا بر مبنای وظیفه‌‌ی حرفه‌‌ای خویش، بخش‌‌ها و ابعادی از پروژه‌‌ی مزبور را در فضای عمومی منعکس سازم. هم‌‌چنین با توجه با ابعاد گسترده‌‌ی تروریسم سیاسی پروژه‌‌ی آژاکس 2، شفاف‌‌سازی و معرفی سناریوهای پروژه‌‌ی مزبور در مراحل گوناگون آن، برای تنویر افکار عمومی از سوی این مراکز استراتژیک نظام در آینده صورت خواهد پذیرفت.
آنچه در محوریابی ذیل‌‌الذکر گزارش 160 صفحه‌‌ای مرکز سابان مشهود است، «کار ویژه‌‌ی» اغتشاش عمومی، و گسترش و سپس استمرار آن، تا مرحله‌‌ی فروپاشی است، که خنثی نمودن آن، هوشیاری عمومی را می‌‌طلبد.


                                                                                مدیریت پی سیک


لینک دانلود ترجمه کلی متن Which Path Of persia
  • سجاد نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی