رسنـ خاطره ها

مشخصات بلاگ
رسنـ خاطره ها

..: بسـم‌ الله الرحمـن الرحیـم :..

غرض،نه نوشتن ترجمه‌ است بر آفتاب و نه-نعوذ بالله-تفسیر برأی کلام خدا. که این سیاهه، به مثابه نجوای یکی از
اهالی زمسـتان است با خردادِ کلام خدا و لاغیـر.

  • http://sound.nasr19.ir/index.php?id=2&mp3=http://setfa.net/images/hcek9qbbcu6t4z1i9bxi.mp3&as=1&ar=1&volume=100
پیوندهای روزانه


هوالحکیم
تنش و آشوب
وقایعی که پس از انتخابات دهمین دوره‌ی ریاست جمهوری پدید آمد، صرفنظر از دلایل آن، موجب برهم خوردن آرامش جامعه شد. ناآرامی اجتماعی دارای سطوح متفاوتی است که برای درک و دریافت صحیح درجه‌ی ناآرامی‌های پسا انتخابات در روزهای 23 تا 31 خرداد 1388 تبیین آن ضروری می‌نماید.

الف- ناآرامی یا بلوا، با سه عنوان مشخص شناخته می‌شود: آشوب - اغتشاش- و شورش.
آشوب- آشوب، بلوای سازمان نیافته است که صورت عمومی آن، هرج و مرج است. مانند وقایعی که پس از یک مسابقه‌ی فوتبال، میان تماشاچیان و هواداران تیم‌های بازی کننده در قالب نزاع‌های خیابانی رخ می‌دهد.
اغتشاش- اغتشاش، بلوای سازمان یافته‌ی غیر مسلحانه است و چون از سوی رهبران مسئول و توانمند در صحنه هدایت می‌شود، روند آن منطقی، و اهداف آن مشخص و اعلام شده است. آنچه در گرجستان ، در سال 1382 رخ داد، و سپس در کیف پایتخت اکراین تکرار شد و اکنون از آن به انقلاب مخملی یاد می‌شود، همان اغتشاش است. اغتشاش می‌تواند ابعاد تجمع و اعتراض خیایانی در قالب تظاهرات، یا اعتراض غیر خیابانی مانند اعتصاب در محل کار را در برگیرد، که موجب مغشوش گردیدن روند فعالیت‌های نظام حکومتی موجود می‌شود.
شورش- شورش، بلوای سازمان یافته‌ی مسلحانه است، که در قالب اقدامات سخت و عملیات گرم اعمال می‌شود و مجریان آن، سازمان‌های چریکی هستند. مانند آنچه فیدل کاسترو در کوبا از طریق جنگ چریکی علیه دولت باتیستا اعمال کرد...

دانلود فایل PDF بیانیه
  • سجاد نوروزی