رسنـ خاطره ها

مشخصات بلاگ
رسنـ خاطره ها

..: بسـم‌ الله الرحمـن الرحیـم :..

غرض،نه نوشتن ترجمه‌ است بر آفتاب و نه-نعوذ بالله-تفسیر برأی کلام خدا. که این سیاهه، به مثابه نجوای یکی از
اهالی زمسـتان است با خردادِ کلام خدا و لاغیـر.

  • http://sound.nasr19.ir/index.php?id=2&mp3=http://setfa.net/images/hcek9qbbcu6t4z1i9bxi.mp3&as=1&ar=1&volume=100
پیوندهای روزانه

اسلام دینی بود که با نه محمد – وارث ابراهیم و مظهر دین توحید خدا و وحدت خلق – در تاریخ انسان پدید آمد. «نه»ای که شعار توحید با آن آغاز می‌شود

و تشیع اسلامی بود که با «نه»ی علی بزرگ – وارث محمد و مظهر اسلام عدالت و حقیقت – در تاریخ اسلام چهره خود را مشخص کرد و نیز جهت خود را . «نه»ای که وی در شورای انتخاب خلیفه در پاسخ عبدالرحمن – مظهر اسلام اشرافیت و مصلحت! – گفت.

این «نه» به عنوان جبهه گیری نهضت شیعی در تاریخ اسلام تا پیش از صفویه شاخص نقش اجتماعی، طبقاتی و سیاسی گروهی بود که به محبت خاندان پیغمبر و پیروی علی شناخته می شدند. حزبی که بنایش بر «قرآن و سنت» بود اما قرآن و سنتی که نه از خاندان اموی و عباسی و غزنوی و چنگیزی تیموری و هولاکوئی، بلکه از خاندان محمدی اعلام می‌شود.

و تاریخ اسلام مسیر شگفتی را دنبال کرد. مسیری که در آن همه قلدران و قداره‌بندان و خاندان‌ها و خانهای عرب و عجم و ترک و تاتار و مغول حق رهبری امت اسلام و خلافت پیامبر اسلام را داشتند جز خاندان پیامبر و ائمه راستین اسلام!

و تشیع که با «نه» آغاز شد، «نه» در قبال مسیری که تاریخ انتخاب می‌کرد- عصیانی علیه تاریخ بود، تاریخی که به نام قرآن، مسیر جاهلیت کسری و قیصر را دنبال می‌کرد و به نام سنت پیش از همه، پروردگان خانه قرآن و سنت را قربانی می‌ساخت.

شیعه تاریخ را نپذیرفت. رهبری و حاکمیت آنهایی که بر تاریخ تسلط یافتند و در جامه جانشینی رسول و حمایت اسلام و جهاد علیه کفر، اکثریت خلق را فریفتند، نفی کرد و پشت به مسجد‌های مجلل و کاخ‌های پرشکوه امام خلیفه اسلام، رو به خانه گلین و متروک فاطمه نهاد.

شیعه که نماینده طبقه ستمدیده و عدالتخواه در نظام خلافت بود، در این خانه هر چه را و هر که را می‌خواست، می‌یافت.

برای او، فاطمه، وارث پیامبر، مظهر حق مظلوم، و در عین حال نخستین «اعتراض» و تجسم نیرومند و صریح دادخواهی در نظام حاکم بود.

و علی مظهر «عدل مظلوم» تجسم پرشکوه حقیقتی که در رژیم‌های ضدانسانی قربانی شد و در مذهب رسمی حاکم کتمان.

و حسن مظهر آخرین مقاومت پایگاه «اسلام امامت» در برابر اولین پایگاه «اسلام حکومت»

و حسین شاهد همه شهیدان ظلم در تاریخ. وارث همه پیشوایان آزادی و برابری و حق‌طلبی از آدم تا خودش، تا همیشه. رسول شهادت، مظهر خون، انقلاب.

و بالاخره زینب شاهد همه اسیران بی‌دفاع در نظام جلادان، پیامبر پس از شهادت، مظهر پیام انقلاب.

و در مذهب علی، شیعه به عنوان تجسم دردها و آرزوهای توده‌های مظلوم و آگاه و عاصی بر جبر حاکم، اساسی‌ترین شعارهای خود را می‌یافت:

برای رهایی از «ولایت جور»: «ولایت علی»

برای زدن داغ باطل و مهر کفر و غصب بر جبین خلافت«امامت»

و برای واژگون کردن نظام تضاد و تبعیض مالکیت«عدالت»

و برای اعتراض به وضع موجود که حکومت و روحانیت و اشرافیت حاکم، با فتح‌ها و غنیمت‌ها و مسجدسازی‌ها و جماعت‌ها و مدرسه‌ها و نذرها و وقف‌ها و خیرات و مبرات و تعظیم شعائر و انجام مراسم، می‌کوشیدند تا همه چیز راطبق مشیت بالغه خدا و شرع و رضای خدا و خلق نشان دهند: «اصل انتظار»

و برای ایجاد مرکزیت در نهضت: «مرجعیت»

و برای تشکیل نیروها و نظم و دیسیپلین و تعیین جهت: «تقلید»

و برای داشتن یک رهبری مسئول: «نیابت امام»

و برای تامین بودجه مبارزه فکری و اجتماعی و اداره تشکیلات و تاسیسات علمی، آموزشی و جمعی در نظامی که همه بودجه‌های مذهبی را حکومت زور، به نام حکومت شرع، می‌گیرد: «سهم»

و برای طرح مداوم جنگ تاریخی شیعه، انحراف تاریخ، غصب‌ها و خیانتها و ظلم‌ها و سرچشمه‌های فریب و دروغ و انحطاط و بویژه برای زنده نگه‌داشتن خاطره شهیدان: «سوگواری»

و برای رسوا کردن نظام حاکم که خود را وارث سنت رسول می‌نامد و اثبات اینکه وارث جلادان و قاتلان ذریه رسول است و برای نشان دادن راه کار، پاسخ گفتن به این پرسش همیشگی که «چه باید کرد؟» و تعیین شکل مبارزه با حکومت جور و سرپیچی از بیعت ظلم و طرح تسلسل پیوسته تاریخ و اعلام جنگ انقطاع ناپذیر میان «وارثان آدم» و «وارثان ابلیس» و تعلیم این واقعیت جاری که اسلام حاضر، اسلام قاتل است، در جامه «سنت» و اسلام راستین، اسلام غایب است در ردای سرخ شهادت…: «عاشورا»

و بالاخره برای ایجاد پوششی هوشیارانه بر روی تشکیلات، فعالیت‌ها، رابطه‌ها، نیروها، شخصیت‌هاف نقشه‌ها و حفظ نیروها، افراد و گروه‌ها از آسیب‌پذیری در برابر حکومت زور و قساوت و دستگاه روحانیت وابسته‌اش که یا با تکفیرها، نهضت شیعه را لجن‌مال کنند و مردم ناآگاه را علیه آن تحریک و یا با تعقیب‌ها پایمال نمایند و با قتل‌ عام‌ها و زندان‌ها و تبعیدها، تضعیف و بالاخره ایجاد امکان مبارزه و ادامه آن و رعایت دقیق اصل رازداری و حفظ شرایط ویژه مبارزه مخفی: «تقیه»

تشیع سرخ: دکتر علی شریعتی

  • سجاد نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی