رسنـ خاطره ها

مشخصات بلاگ
رسنـ خاطره ها

..: بسـم‌ الله الرحمـن الرحیـم :..

غرض،نه نوشتن ترجمه‌ است بر آفتاب و نه-نعوذ بالله-تفسیر برأی کلام خدا. که این سیاهه، به مثابه نجوای یکی از
اهالی زمسـتان است با خردادِ کلام خدا و لاغیـر.

  • http://sound.nasr19.ir/index.php?id=2&mp3=http://setfa.net/images/hcek9qbbcu6t4z1i9bxi.mp3&as=1&ar=1&volume=100
پیوندهای روزانه

درد دل مردمـان دیـارم

آقـای جلیلیان سـلام

"ردای" دفاع از حق و حقوق مردمان این دیارخونگرم وقهرمان برای مدت اندکی بر دوش شما انداخته شد، "جامه ای" که معطر به خون شهیدان تیپ مسلم و عملیات غرور آفرین مرصاد است ، "کرباسی" که ترنم اشک مادران شهیدان را در فصل بهار به مشام می­رساند، "تحفه ای" که از ترواش عرق خوشبوی جانبازان و رزمندگان این دیار دوخته شده است، "قبایی" که نیاکان دلاور و رادمردان تاریخ این خطه آن را اندازه گرفته و برش دادند، حال ما باید پرو کنیم تا نو شویم و روزگار را خوش بگذرانیم.      

راستی چه جامه ای! چه کرباس فاخری!چه گران قیمت و ارزشی!                               

ولی کلامی باشما داشتیم، کلامی از روی صدق و به دور از کینه ورزی که ناگفته های کوچه وپس کوچه های شهرمان است، سخنی که درد دل اندیشمندان ونخبه گان دیارمان، گفتاری که غمنامه جوانان تحصیل کرده بیکارمان، بیانی که اسرار نهفته چندین ساله ای است که موسم انتخابات فصل رویش وگل دهی آن، وبعداز آن فصل خزانش چه زود می رسد ودر لابلای برگهای پاییز زده اش پوسیده و مدفون می شوند.                                                                                        

وهزاران سخن و درددل دیگر!..

آیا حوصله و طاقت شنیدنشان را دارید؟  

1.         چندشب بعد اعلام نتیجه انتخابات، بعد از شادباشها و ملاقاتهایی که داشتید و اطرافیانت خلوت شد هنگام استراحت زمانی که سر بر بالش گذاشتید و از همه متعلقات دنیوی دست کشیدید که به هر جا نگاه کردید تاریکی بود، آیا آن موقع درمحضر تنها محکمه ای که شاکی،متشاکی وقاضی فقط و فقط خودشخص است به نام "وجدان"حضور یافتید وموفقیتت را تجزیه وتحلیل کردید؟که ببینید:

·         چند درصد از آراییت برمبنای صداقت و برای خدمت به این مردم درراه خدا بود؟

·         چند درصدآنها از روی کینه وبغض وتخریب دیگر رقبا و برای جاه ومقام بود؟

·         چه اندازه با افکار مشاورانت وچگونگی وچطوری رای جمع کردن و نیات عزیزانی که شما رابه قله افتخار رساندند،موافق وهمراه بودید؟

2.         آیا این انشقاق و اختلافات کهنه ای که از قبل دربین دو تیره ی بزرگ ایل کلهر وجود داشت، که چند صباحی بود فروکش کرده  و به زباله دان تاریخ انداخته شده بود و کم کم داشت که در اذهان پاک می شد، اما بواسطه افکار بزرگانی که ادعای بزرگی و بزرگ منشی شان تا فرسنگ ها دورتر جار زده شده بود،تحت عنوان علم "ائتلاف کلهر"برافراشته و عرض اندام کرد و به دست شما سپرده شد. تا جائی که همگان دیدند ره آوردش فقط وفقط جدائی ها وترکهای بی شمار برپیکره ی دیوار پولادین کلهر بود. ما خیلی مشتاقیم که بدانیم؛ 

چه وجه ی بارز و خصوصیتی در وجود شما پیدا کرد که سایر کاندیدای لایق ایل کلهر_که خود از بانیان ائتلاف بودند_ را یکی پس از دیگری کنار زد و شما افتخار علمداریش را کسب کردید؟؟؟

اندیشه و راهکار شما برای برداشتن این شکاف واختلافات چه می تواند باشد؟؟؟

3.        بزرگواری که مغز متفکر"ائتلاف کلهر"بود درسخنرانی حمایت خویش از جنابعالی احتمال آرای خود را ۷۰هزار بلکه بیشتر برآورد می­کرد، که همگان دیدندکه تعداد آرای ماخوذه شما از چهار جهات ۴۴هزار رای بود که میانگین هرضلع آن ۱۱  هزار رای می­توان درنظر گرفت، ودرتشبیه هایش مردم قهرمان پرور و قهرمان اندیش اسلام آباد راضعیف وناتوان و مظلوم گرفتار در چنگال ببر فرض نمودند،که  هر انسان آزاده ای این را بدور از شأن ومنزلت هر اسلام آبادی می­داند،چون می­توانست با یک مطالعه چند دقیقه ای تشبیه بهتریکه در خور این مردم بود بکار می برد.حالا طرفداران وحامیان نزدیکش، برایش پست استانداری آینده استان در نظر گرفته اند.  جناب جلیلیان خدای نکرده این قول در لابیهای شبانه ای جنابعالی با این بزرگان که داده نشده؟؟؟ چون همه می­دانیم چنین عمل واقدامی از اختیارات یک نماینده نیست.

4.        عزیزی دیگر که لیدر و پدر اجرایی ائتلاف و سرسخت ترین حامی شما بود_تا حدی که در یکی از جلسات شبانه اش در بین مردم گفته بود حاضر است زمینهای ارثیه پدریش را بفروشد که رقیب نامی شما برنده نشود_ درسخنرانی مذکور حمایت از شما،به جناب فلاحت پیشه عرض کردند:"همه می دانند نام و نانت از من وایل وتبارم است"....شما چه تضمینی می دهید بعداز اتمام دوره وکالتت یا حتی درطول این مدت این سخن هم درمورد شما بارها تکرار نشود؟؟

 آیا شایعه ریاست این بزرگوار بر راس اداره آموزش وپرورش اسلام آباد،که درسطح حوزه انتخابیه پیچیده گواهی از یک معامله سیاسی ندارد؟راستی قدر زحمات شبانه روزی این بزرگوار را می­دانید ؟چگونه آن راجبران می کنید؟؟

5.        افرادی دیگر بودند زمانی که درمعیت این بزرگان ـ روسای ائتلاف کلهرـو در کنارشما بودند خیلی شاد و قبراق به اندازه آرا خودشان وعده رای از طرف مردم می دانند اما چون که به بین مردم ، تیره و تبار خود برمی گشتند مردم را آزاد ومختار در رای دادن می پنداشتن و اعلام می کردند ما فقط اختیار تک رای خودمان داریم، و حتی جریان سیاسی وفکری خود را مخالف با جریان حامی شما می دیدند ولی چه معجزه ونیتی بوجود آمد که درنشستهای شبانه ی شما حضوری فعال داشتند و به رفیقان هم پیمانی کلهرشان پشت کردند ؟؟؟  البته این آقایان از اینکه به اندازه وعده شان نتوانستند درهمراهی مردم باشما موفق شوند گناهی نداشتند چون بر مصندشان باشعار برادری و درکنار هم بودن  بدور ازتعصبات قومی وقبیله ای و ایل گرائی تکیه زده اند که با عنایات مجلس شورای اسلامی درتصویب لایحه تجمیع انتخابات است تاکنون حکمشان اعتبار دارد. آیا این آقایان فقط برای رضای خدا وسربلندی شهر ودیارمان باشما بودند؟ ویا نه اینکه بامید خدا خواهان خدمت در پست های بالاتری هستند که تابحال بخاطر کم روئی و یا اینکه زیاد باشما اخت نشده اند بیان نفرمودند؟

6.        آیا این را می دانیدکردار،رفتار، کارائی وعملکرد هر نماینده آینه ی تمام نمای رشدفکری وبلوغ سیاسی وقوه تشخیص مردم حوزه انتخابیه اش است،که یقینا الان آنچه که در ذهن تمامی مسئولین مملکتی، وزرا، نمایندگان وسایر اقشار مردم ایران که عملکرد رجال سیاسی خود را رصد می کنند وجود دارد، این است که

شما دارای چه توانائی,معیارها، افکار،  اندیشه وصلابتی هستید که از دکتر فلاحت پیشه با آن جسارت،شجاعت،صداقت وسخنوری پیشی گرفتید؟

"امیدواریم در این مورد آبروداری کنید".

7.        نطق های آتشین،غرشها وفریادها برسر وزیران،تذکرات به رئیس جمهور وسایر مسئولین اجرائی کشور دردفاع از حق این مردم،۴۰۱ بار بردن اسم شهرستانهای اسلام آباد ودالاهو با افتخار درصحن علنی مجلس شورای اسلامی ،که کم کم داشت  شجاعت ،ایثارگری ودلاوریهای مردمان این خطه را به ایرانیان  نمایان می کرد ومی شناساند را چگونه و تا چه حد می­خواهید ادامه دهید؟ نه اینکه عزیزی که فرزندش دریکی از دانشگاه های استان یزد پذیرفته شده بود، گفت:برای ثبت نام به این شهر رفتیم که چند نفری که مسئول نام نویسی بودند گفتند اسلام اباد کجاست؟،جز کدام استان است؟ تا اینکه یکی از اساتید دانشگاه که در دفتر حضور داشتند برایشان توضیح دادند همان شهری که نماینده اش درمجلس شورای اسلامی جناب دکتر فلاحت پیشه است.راستی شما می خواهید شاگرد چندم کلاس مجلس شوید؟

اگر گذرمان به شهری افتاد می توانیم سرمان را بالا بگیریم و بگوییم که ما در انتخابامان اشتباه نکردیم و جانشین لایقی برای فرزند قهرمان کلهرجناب دکتر فلاحت پیشهبه بهارستان فرستادیم؟؟

8.        آیا بقول دکتر الهیاری نماینده مردم کرمانشاه در ادوارششم وهفتم مجلس شورای اسلامی،که گفته:اگر "کت" جناب دکتر فلاحت پیشه که موقع تقسیم اعتبارات درجلسه بر روی صندلیش آویزان باشد به اندازه۳ نماینده برای شهرش بودجه می­گیرد. حضرتعالی چه اندازه توان،  نیرو و برنامه برای گرفتن بودجه واعتبار بنام  شهرمان دارید؟

از بودجه گرفته شده چه اندازه از آن تا نرسیده به گردنه اسدآباد به نفع گروه ،تیره وعزیزان خاصی هدایت وجهت پیدا می کند؟

9.        حتما برای جنابعالی که سی سال درپست های قضائی واجرائی استان خدمت صادقانه کرده اید و هرکدام یکی پس از دیگری به کسان دیگری سپردید مبرهن است که این مدت کوتاه هم زود می­گذرد و برای بدست آوردن مجدد این مقام،معلوم نیست که این عزیزان حامی الانت با توباشند یا نباشند؛که حتما نیستند،بلکه این جز جز و ذره ذره عملکرد و کارائی شماست که سنجیده می شود و ملاک انتخاب مجدد قرار می گیرد.

 آیا شعارهای،" تغییر وضع موجود ، قوم گرائی و باندبازی" رایج این دوره به شعار اصلی کاندیداهای  دوره­ی بعد تبدیل نمی گردد؟؟

و..........؟؟؟

 

 

  • سجاد نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی