رسنـ خاطره ها

مشخصات بلاگ
رسنـ خاطره ها

..: بسـم‌ الله الرحمـن الرحیـم :..

غرض،نه نوشتن ترجمه‌ است بر آفتاب و نه-نعوذ بالله-تفسیر برأی کلام خدا. که این سیاهه، به مثابه نجوای یکی از
اهالی زمسـتان است با خردادِ کلام خدا و لاغیـر.

  • http://sound.nasr19.ir/index.php?id=2&mp3=http://setfa.net/images/hcek9qbbcu6t4z1i9bxi.mp3&as=1&ar=1&volume=100
پیوندهای روزانه

به نام او که هر چه هست از اوست

زن مزرعه مرد است. آدمی که مرزعه اش را بکارد و به ش برسد، آخر کار هم محصول خوب بر می دارد. در هر مزرعه ای هم، هر چیزی نمی شود کاشت. هر چیزی هر جایی عمل نمی آید. باید آب و خاک را بشناسی. از یکی پرسیدم: این زن ها که مزرعه هستند، چی باید کاشت در این مزرعه ها؟

گفت: نسل

گفتم: ضرر می کنی. آفتش زیاد است و محصولش کم. نه که بگویم نسل را از بیخ و بن بگذر ازش. می گویم آنکه باید بکاری تا آخرش برنده باشی نسل نیست.

گفت: چی بکارم؟

گفتم: حالا من یادت می دهم. برو محبت بکار. در این خاک که من می شناسم فقط تخم محبت می گیرد. یک دانه بکار صد دانه درو کن. نه؟

گفت: پس بیچاره زنم که نمی تواند بکارد و درو کند.

گفتم: چرا نمی تواند؟

گفت: مزرعه ندارد که بکارد.

گفتم: دارد. تو عقلت مثل من است نمی رسد. اما او خودش عقلش می رسد. وقتی به تو می گوید خسته نباشی و تو پر در می آوری دارد می کارد. تو هم مزرعه اویی.

گفت: پس چرا خدا من را گفت و او را نگفت؟

گفتم: خدا مثل من و تو نیست. احترام می گذارد به کسی که می فهمد. دید عقل من و تو نمی رسد به من و تو گفت. دید زن ها عقلشان می رسد نگفت. خدا خودش هم من و تو را ساخته و هم زن را. خودش می داند که کی چی را خوب می فهمد.

"از کناب باران خلاف نیست"

  • سجاد نوروزی

نظرات  (۶)

  • شاید منتظر
  • هن لباسٌ لکم و انتم لباسٌ لَهُنَّ...
    ایدک الله
  • علی اکبر مجنون الحسین جان
  • بسم رب الودود...
    باسلام و ادب...
    گرامی عزیز ؛بااجازت شما را در میان نوکرزادگان حضرت ارباب دوعالم حسین جان ثبت نمودیم..
    موید به توفیقات الهی باشید انشاالله...
    دعای عهدو فرج را جهانی نمائیم....انشاالله...
    لبیک یاحسین جان...لک لبیک
    بعد از ازدواج این زنه که مرد رو میسازه ....
    زن میخوای؟؟؟؟
    کتاب جالبیه،مثالهائی داره که آدمو وادار به تفکر اجباری میکنه
    پاسخ:
    کامل نخوندمش یعنی وقتش  نشد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی